Afgelopen weekend is Lokaal Dijk en Waard weer de wijken in gegaan om op te halen wat er speelt en wat er leeft. 

In deze week werden de eerste verkiezing posters op diverse borden op strategische plekken geplakt. De officiële start van de campagne. Hierbij trok lijsttrekker Floris de Boer ook op pad de polder in, waar het volop “koolhaalderstijd” is en daarbij waarschuwde voor kans op gladde wegen. Hij zette daar een “uitroepteken” bij!

Het was ook de week dat “onze” wethouder Ad Jongenelen zijn spierballen moest tonen bij de eerste paal slaan voor een aantal woningen die achter de LSVV-velden gerealiseerd gaan worden.

Op dinsdag 26 november is er een werkbezoek afgelegd bij Her Tesselaar Alstroemeria BV in het Alton kastuinbouw gebied Heerhugowaard. De hele geschiedenis van het familiebedrijf passeerde de revue.  Tijdens de hierop volgende rondleiding konden de deelnemers met eigen ogen aanschouwen hoe dit allemaal in de praktijk wordt uitgevoerd.

Woensdag is er een afvaardiging aanwezig geweest bij de eerste paal slaan bij de woning fabriek van BAM. Bij dit bedrijf worden vanaf begin 2023 volgens de planning ca. 1.000 kant en klare woningen afgeleverd.

Vrijdag en zaterdag ook weer de wijk ingegaan. Vrijdags waren we actief in de omgeving van het Berkheideplein in Heerhugowaard. Ook daar weer bij vele deuren mooie gesprekken gevoerd over wat er goed gaat en wat er beter kan. En uiteraard werd er ook weer geplakt!

Vrijdag in de namiddag en vooravond hebben kandidaten uit Oudkarspel in hun eigen omgeving campagne gevoerd. Supermarkt de VOMAR was hierbij de uitvalsbasis. Ook hier was de belangstelling van de inwoners van Oudkarspel groot om met onze kandidaten in gesprek te gaan. Het leek wel een heel toepasselijke Halloween campagne.

Zaterdag was ook een Lokaal Dijk en Waard delegatie aanwezig bij stichting Veldzorg. We werden bijgepraat en kregen hierbij veel informatie te verwerken over de toekomst van het Oosterdel natuurgebied.

De zaterdag hebben we ook met een campagne team de wijk Twuyverhoek bezocht. Het was een hele natte dag, maar dit team was voor geen kleintje vervaardigt en ging door tot de laatste deur. Voor de natte flyers had men een oplossing gevonden. Aan het einde van de dag hebben we in onze “Corrie” de dag kunnen evalueren. Hieruit konden we concluderen dat we weer een vruchtbare campagnedag hebben beleefd!